عنوان پایان‌نامه شرایط اساسی قرارداد در مورد شروط ضمن عقد پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1395 پد



عنوان پایان‌نامه شرایط اساسی قرارداد در مورد شروط ضمن عقد
پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1395
پدیدآور: فاطمه پور طاهری استاد راهنما: محمدرضا امیرمحمدی استاد مشاور: علی شهسواری
دانشگاه شهید باهنر کرمان
چکیده




چکیدهمساله مهمی که در حقوق مدنی و نیز در فقه مطرح است بحث جایگاه شرایط اساسی صحت معامله در مورد شروط ضمن عقد است. در مورد این که شروط ضمن عقد از شرایط اساسی صحت معامله تبعیت می کنند یا خیر اختلاف نظر وجود دارد: برخی معتقدند شروط ضمن عقد از همه شرایط اساسی صحت معامله تبعیت می کنند. برخی دیگر معتقدند که شروط ضمن عقد از همه شرایط اساسی صحت معامله تبعیت نمی کنند. برای حل این مشکل باید ابتدا ماهیت شروط ضمن عقد مشخص شود زیرا میان حقوق دانان در مورد ماهیت شروط ضمن عقد اختلاف نظر وجود دارد پس از تعیین ماهیت شروط ضمن عقد مشخص می شود که آیا همه شرایط اساسی صحت معامله از شروط ضمن عقد تبعیت می کنند یا خیر؟ در این خصوص سه نظریه ارائه شده است: برخی از حقوق دانان شرط ضمن عقد را جزئی از تعهدات متعهد می نامند که در صورت وجود شرط,متعهد باید علاوه بر تعهدات حاصل از عقد,مفاد شرط را نیز انجام دهد. براساس این نظریه اگر شرطی جزءشروط باطل و مبطل نبود,کافی است و نیازی نیست که شرط از شرایط اساسی صحت معامله پیروی کند. برخی دیگر معتقدند که شروط ضمن عقد,تعهد جداگانه ای نبوده و در کنار تعهد اصلی است.ماده 232 در مورد این که شروط ضمن عقد باید از شرایط اساسی صحت معامله پیروی کنند سکوت اختیار کرده است.بنابراین از نظر قضایی نمی توان شروط ضمن عقدی که شرایط اساسی صحت معامله را دارا نمی باشند باطل دانست. ماده 10 قانون مدنی نیز شروط ضمن عقد و معامله ای که شرطی ضمن آن شده است صحیح می داند. برخی دیگر معتقدند,شرط می تواند به عنوان قراردادی مستقل مورد توافق باشد ولی دو طرف بنا به ملاحظاتی آن را تابع عقد دیگر ساخته و نام شرط بر آن نهاده اند. در این فرض چون شرط به عنوان قراردادی مستقل مورد توافق قرار می گیرد,در حقیقت شرط همان عقد یا قرارداد است.یعنی در این جا ما با دو قرارداد مواجه هستیم یکی شرط و یکی عقد اصلی پس شرط در این جا از شرایط اساسی صحت معامله پیروی می کند. کلید واژه: شرط ضمن عقد,شرایط اساسی صحت معامله,استقلال شرط ضمن عقد ,تبعیت شرط ضمن


[ بازدید : 115 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 26 تير 1398 ] [ 15:17 ] [ بک لینک 09125879258 ]

اعراب و بلاغت نهج البلاغه (نامه‌ی60تا پایان نامه‌ی79) پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1395 پدیدآو



اعراب و بلاغت نهج البلاغه (نامه‌ی60تا پایان نامه‌ی79)
پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1395
پدیدآور: فاطمه سادات حسینی استاد راهنما: لیلا قاسمی
دانشگاه قرآن و حدیث, پردیس تهران
چکیده




در میان مسلمانان, نهج‌البلاغه, به‌عنوان ارزشمندترین و گرانقدرترین میراث امیرمومنان 7 همواره مورد توجّه بوده است. این اثر ادبی که مشتمل از خطبه‌‌ها, نامه‌‌ها و کلمات قصار حضرت است, پیش از هر چیز از آن باب که یک کتاب بلاغی و در اوج فصاحت و شیوایی است, مورد عنایت ادیبان و صاحبان سخن قرار گرفته است. در این نوشتار نیز, بخشی از نامه‌‌های نهج البلاغه (نامه‌‌های 79ـ60) مورد تأمّل قرار گرفته‌‌اند. نامه‌‌ها در این محدوده, شامل نامه‌‌های توبیخی خطاب به معاویه, دستورالعمل‌‌های اجرایی, خطاب به کارگزاران و نیز اخلاق مدیریتی هستند که مطالعه و به‌کارگیری این دستورالعمل‌‌ها می‌‌تواند نقش به‌سزایی در عملکرد حکومتی داشته باشد. امّا نکته‌‌ی دیگر, توجّه به ساختار نحوی و ادبی در این نامه‌‌ها و تأثیر آن بر فهم کلام خواهد بود. نتایج حاصل از بررسی وجوه اعرابی و بلاغی در این نامه‌ها بیانگر آن است که حضرت در کلام خود, بیشتر از جملات خبری طلبی (54درصد) و انکاری (28 درصد) استفاده نموده‌‌اند. این امر می‌‌تواند ناشی از آن باشد که امام77 بیشتر با مخاطبانی مواجه هستند که اگرچه آگاه نسبت به بسیاری از حقایق‌‌اند؛ امّا عناد و غرض‌‌ورزی آنان مانع از پذیرش حق از سوی آنان شده و دست به انکار سخنان حضرت زده‌‌اند, و حضرت چاره‌‌ای جز تأکید بر کلام خود نداشته‌‌اند. در حوزه‌‌ی بیان نیز, به-کارگیری آرایه‌‌های تشبیه, استعاره, کنایه و مجاز, به‌گونه‌‌ای فضای ایراد کلام و شرایط مخاطبان را شرح می‌‌دهد. البتّه آرایه‌‌ی استعاره (57درصد) و کنایه (32درصد) در این نامه‌‌ها از کاربرد بیشتری برخوردار است که حاکی از آن است که ایراد این کلمات از سوی امام 7 در شرایطی بوده است که امکان صراحت در لفظ وجود نداشته و شرایط, در لفّافه سخن گفتن, و با ایما و اشاره سخن گفتن را اقتضا می‌‌کرده است. بنابراین در مواجهه با یک متن ادبی؛ به-ویژه نهج البلاغه, دقّت و تأمل بر وجوه بلاغی و اعرابی مهم‌‌ترین را در دریافت مفاهیم متن خواهد داشت. واژگان کلیدی: اعراب, بلاغت, دیدگاه شارحان, نهج‌البلاغه.


[ بازدید : 118 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 26 تير 1398 ] [ 15:17 ] [ بک لینک 09125879258 ]

دانشگاه پیام نور نورآباد ممسنی دانشکده علوم انسانیمقطع کارشناسی ارشدموضوع پایان نامه: سبک شناسی در



دانشگاه پیام نور نورآباد ممسنی دانشکده علوم انسانیمقطع کارشناسی ارشدموضوع پایان نامه: سبک شناسی در شعر علی محمود طهاستاد راهنما: دکتر لیلا جمشیدیدانشجو: نصرالله جان خردتاریخ دفاع: 1396/04/12
پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1396
پدیدآور: نصراله جانخرد استاد راهنما: لیلا جمشیدی استاد مشاور: محمود حیدری
دانشگاه پیام نور استان فارس, مرکز پیام نور نورآباد ممسنی
چکیده




چکیدهبدون شک سبک شناسی یک روش نقد گرایانه است که پزوهشگران از آن جهت بررسی ساختار ظاهری یا درونی آثار أدبی وهمچنین تحلیل روشهای بکار رفته در آن ساختار بر اساس لایه های زبانی, ادبی, وفکری استفاده می کنند, تا بتوانند آثار ادبی خوب را از بد جدا کرده, ودر پی آن منجر به ارزیابی ادیبان وتعیین جایگاه آنها گردد. این پزوهش بر آن است تا با کمک سبک شناسی و از طریق لایه های آن نشانه هایی در أشعار شاعر معاصر مصری علی محمود طه ارائه دهد. در لایه ی زبانی موضوعات عروضی وپدیده ی تکرار و دلالت واژگان که شامل وازه های حسی وذهنی و دلالتهای رمزی است بررسی می گردد. وهمچنین در واژه نامه ی نحوی یا ترکیبی که در آن پدیده ی تقدیم وتأخیر مورد بررسی قرار می گیرد, نمونه هایی از جملاتی که شکل غالب متن شعری راتشکیل می دهند از لحاظ اسمیه یا فعلیه بودن وکوتاه یا طولانی بودن نیز واکاوی می شود. وهمچنین زمان افعال, أغراض استفهام ونداء بکار رفته در شعر علی محمود طه بررسی می گردد. و در لایه بلاغی یا أدبی به بررسی تشبیه و استعاره وکنایه پرداخته می شود. ودر سطح فکری اندیشه های شاعر و گرایشهای فکری وی که در مضامین شعریش پنهان گردیده مورد پزوهش واقع می شود. چون علی محمود طه از شعرای بزرگ مصری است که به رومانتیک روی آوردند و در کشورمان چندان مورد توجه قرار نگرفته است بنا بر این امید است که این پزوهش بتواند بیش از پیش نگاه ها را به این شاعر بزرگ وشعر زیبایش جلب نماید. شور وشوق فراوان پژوهنده به ورود پیدا کردن در گستره ی سبک شناسی وعلاقه اش به اشعار علی محمود طه او را بر آن داشت که پژوهش خود را به بررسی شعر آن شاعر وسبک شعریش اختصاص دهد, وانتظار می رود که خواننده بعد از مطالعه ی این پایان نامه, با سبک شعری این شاعر و ویزگی های شعری اش آشنا گردد, و نتایج آن برای گروه های علمی زبان های مختلف قابل استفاده باشد, وهمچنین برای زبانشناسی سودمند واقع شود, وبرای تحلیلِ دیگر آثار ادبی کمک شایسته ای بنماید. از آنجا که این پژوهش در نظر دارد که سبک شناسی را در شعر بررسی کند بنا بر این نیازمند بکار گیری روش تحلیلی برای تحلیل تصاویر وافکار بکار رفته در آن است. وقطعاً روش این پژوهش به روش تحلیلی خلاصه نمی شود, بلکه روش های دیگری همچون روش توصیفی و روش تاریخی جهت بررسی دوره ی شاعر وتهیه ی اطلاعات در مورد زندگی شاعر به آن می پیوندد. بدون شک این روش ها به شکل یکپارچه ومتکامل بکار گرفته می شوند.مهمترین نتائجی که این پژوهش به آن دست یافته است عبارت از اینست که: علی محمود طه به شعر خود اصالت واعتبار بخشیده, ودر ردیف شاعران صاحب نبوغ وبا استعدادی که در جایگاه نخست هستند قرار گرفته است, بطوریکه شعرش آهنگین وخیال انگیز واز عاطفه ای صادق برخوردار می باشد.و تخیل او بسیار مولّد, قدرتمند ونوآورانه ودارای اندیشه ای قوی و فهم بالائی است. او تقریبا در زندگی خود سنت ها و اعتقادات را نپذیرفت وبه پیروی از آن در شعرش نیز این چنین بود. تناقض گویی ودوگانگی درشعر علی محمود طه جریان دارد. آنگاه که وی شیفتگی خود را به زن اظهار می دارد درعین حال نگرش بد بینانه اش را نسبت به او آشکار می کند. زیاد بودن کلمات حسّی در شعر علی محمود طه منجر به شفافیت سبک و تأثیر هنری او در مخاطب شده است. هر چند شاعر سعی نموده بسآمد کلمات ذهنی را افزایش دهد تا معانی انتزاعی کلمات ذهنی, معنای حسی ومجسم به خود بگیرند , اما این الفاظ نتوانستند یک تصویر حسی روشن ارائه دهند.


[ بازدید : 97 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 26 تير 1398 ] [ 15:17 ] [ بک لینک 09125879258 ]

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته کشاورزیM.sc پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1395 پدیدآور: تکتم اکبر



پایان نامه کارشناسی ارشد رشته کشاورزیM.sc
پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1395
پدیدآور: تکتم اکبری استاد راهنما: محمود ولی زاده استاد مشاور: ابراهیم مصطفوی مندی
دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی, دانشکده کشاورزی
چکیده




میروبالان (Prunus cerasifera) یکی از پایه های رویشی بسیار مهم مخصوصاً برای آلو و گوجه به شمار می آید. پایه های بذری میروبالان از گذشته تا بحال مورد استفاده بوده است.اطلاعات محدودی در زمینه ریزازدیادی میروبالان وجود دارد. پایه میروبالان از لحاظ تجاری اهمیت فراوانی دارد, اما به دلیل مشکلات در تکثیر کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. با روش کشت درون شیشه به وسیله جوانه های جانبی میتوان سرعت تولید و تکثیر پایه میروبالان را افزایش داد و پایه های یکنواخت و عاری از ویروس تولید کرد. در این تحقیق, تأثیر غلظت های مختلف هورمون های نفتالین استیک اسید (0, 2میلی گرم بر لیتر) به همراه بنزیل آمینو پورین (0 , 5/0, 1 میلی گرم بر لیتر) و هورمون 2,4-D (0, 2/0 میلی گرم بر لیتر) همراه با هورمون بنزیل آمینو پورین(0 , 5/0, 1میلی گرم بر لیتر) به صورت جدا در محیط کشت موراشیگ و اسکوگ (MS) مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق آزمایش فاکتوریل در قالب طرح کاملاً تصادفی با 12 تیمار مختلف و 3 تکرار و در هر تکرار 3 ریزنمونه انجام شد. بهترین تیمار برای ریزازدیادی, رشد جوانه ها و همچنین بیشترین فراوانی تولید ساقه و طول شاخه پایه رویشی میروبالان در تیمار 5/0 میلی گرم در لیتر BAP در محیط کشت MS مشاهده شد.


[ بازدید : 118 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 26 تير 1398 ] [ 15:17 ] [ بک لینک 09125879258 ]

توانایی پیش بینی اجزای ترازنامه ای اقلام تعهدی و اجزای سود و زیانی اقلام تعهدی در پیش بینی جریان نق



توانایی پیش بینی اجزای ترازنامه ای اقلام تعهدی و اجزای سود و زیانی اقلام تعهدی در پیش بینی جریان نقدی آتی در بورس اوراق بهادار تهران
پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1395
پدیدآور: مصطفی بزرگ استاد راهنما: حسن واحدی استاد مشاور: مجتبی مشدئی
دانشگاه آزاد اسلامی ‌واحد شاهرود
چکیده




چکیده یکی از اهداف گزارشگری مالی, پیش بینی جریان های نقد است که این پیش‌بینی به سرمایه گذاران و اعتباردهندگان در اتخاذ تصمیم‌های اقتصادی کمک فراوانی می‌کند. مطالعات پیشین, نتایج متفاوتی درباره اطلاعاتی که بیشترین سودمندی را در پیش‌بینی جریان های نقد آتی دارد, ارائه داده‌اند. لذا, هدف این تحقیق بررسی توانایی پیش بینی اجزای ترازنامه ای اقلام تعهدی و اجزای سود و زیانی اقلام تعهدی در پیش بینی جریان نقدی آتی در بورس اوراق بهادار تهران است. در این تحقیق تعداد 220 شرکت بین سال‌های 1387 تا 1393 بررسی شده اند. در این تحقیق سه فرضیه شکل گرفته است و برای آزمون فرضیه‌های تحقیق, از تحلیل رگرسیون چندگانه و روش تحلیل داده‌های ترکیبی استفاده شده است. نتایج بررسی نشان داد که بین اجزای تعهدی و نقدی سود عملیاتی جاری و جریان نقدی عملیاتی آتی ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد( فرضیه اول) و بعبارت دیگر اقلام تعهدی و جریان نقدی توانایی پیش بینی جریان نقدی عملیاتی آتی را دارند. همچنین اقلام تعهدی بر اساس دیدگاه سود و زیانی تفکیک و توانایی پیش بینی آنها بررسی شد و بین متغیرهای مربوط به دارایی ( بدهی) با جریان نقدی عملیاتی آتی ارتباط مثبت(منفی) وجود دارد ( فرضیه دوم ). در فرضیه‌ سوم توانایی پیش بینی مدلی که در آن اجزای اقلام تعهدی بر اساس مدل بارث و همکاران (2001) یعنی مدل سود و زیانی تفکییک شده, با مدلی که اقلام تعهدی بر اساس مدل اسلوان (1996) یعنی مدل ترازنامه ای تفکیک شده, در پیش بینی جریان نقدی عملیاتی آتی با استفاده از آزمون وونگ مورد بررسی قرار گرفت که مدل‌ اقلام تعهدی تفکیک شده سود و زیانی از همه مدل های ترازنامه ای ضریب تعیین بزرگتری دارند.واژه‌های کلیدی: اقلام تعهدی, جریان نقدی عملیاتی آتی, اجزای ترازنامه ای اقلام تعهدی و اجزای سود و زیانی اقلام تعهدی


[ بازدید : 90 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 26 تير 1398 ] [ 15:17 ] [ بک لینک 09125879258 ]

سبک شناسی لایه ای نامه های سنایی پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1396 پدیدآور: ریحانه داودی استاد



سبک شناسی لایه ای نامه های سنایی
پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1396
پدیدآور: ریحانه داودی استاد راهنما: سید مهدی زرقانی استاد مشاور: محمود فتوحی
دانشگاه فردوسی مشهد, دانشکده ادبیات و علوم انسانی
چکیده




پژوهش حاضر بر آن است تا از رهگذر سبک شناسی لایه ای نامه های سنایی ابتدا به شاخصه های سبکی او در نثر پی برده و در مرحله ی بعد با توجه به اینکه برخی از محققان در انتساب تمام نامه ها به سنایی تردیدهایی وارد کرده اند, به پاسخی برای این پرسش دست یابد که آیا می توان از طریق بررسی ویژگی های سبکی نامه ها و نیز تشابهات موجود میان آنها با همدیگر و با سروده های سنایی به نتایج روشن و قابل قبولی درباره ی صحّت و سقم انتساب نامه ها به او نائل شد؟ به این منظور, ابتدا نامه ها در چهار لایه ی واژگانی, نحوی, بلاغی و ایدئولوژیک بررسی شده و وجوه اصلی سبک سنایی در هر لایه مشخص شده است. سپس به مقایسه ی نامه ها با هم و نیز با اشعار سنایی پرداخته و در پایان به این نتیجه می رسد که سبک سنایی در مکاتیب, از نمونه های خوب سبک دوره ی گذار از نثر مرسل به نثر فنّی و مسجّع است. ضمن آنکه بر اساس نتایج به دست آمده, غیر از نامه ی هفدهم که به احتمال بسیار زیاد از آنِ سنایی نیست, سایر نامه ها ویژگی های سبکی نزدیک به هم داشته اند و می توان گفت نویسنده ی همه ی آنها سنایی بوده است؛ به خصوص که قرائنی در اشعارش نیز یافت می شود که به مثابه ی مُهر تأییدی بر این نظر هستند.


[ بازدید : 102 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 26 تير 1398 ] [ 15:17 ] [ بک لینک 09125879258 ]

پایان نامه کارشناسی ارشدرشته مدرسی معارف اسلامی(گرایش اخلاق اسلامی)موضوع:راهکارهای اثربخشی محبت در



پایان نامه کارشناسی ارشدرشته مدرسی معارف اسلامی(گرایش اخلاق اسلامی)موضوع:راهکارهای اثربخشی محبت در روابط درون خانواده از منظر آیات و روایاتاستاد راهنما:دکتر میرآفتابنگارنده:حسن ورمقانیبهمن ماه سال1395
پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1395
پدیدآور: حسن ورمقانی استاد راهنما: سیدعلی میرآفتاب
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم, دانشکده علوم قرآنی قم
چکیده




محبت در مسیر تقرب الهی و زندگی بشر آن چنان اهمیت دارد که امام باقر علیه السلام فرموده اند: الدین هو الحب و الحب هو الدین؛ در روابطی که انسان ها با هم برقرار می کنند محبت وجود دارد. اما متأسفانه بسیاری از انسان ها از نحوه ی ابراز محبت به طرف مقابل و راههای اثربخشی آن اطلاع کافی نداشته و موجب می شود که انسان ها از هم دلسرد شوند و موجب بزهکاری ها و بسیاری از رذایل اخلاقی فردی و اجتماعی می گردد, در صورتی که همدیگر را دوست دارند! لذا برای حل این مسأله و بوجود آمدن فضای اخلاقی و بستر مناسب برای تقرب به پروردگار در زندگی بشر, در این پایان نامه در قالب سه فصل, به راهکارهای اثربخشی محبت در روابط درون خانواده از منظر آیات و روایات پرداخته ایم.در فصل اول به کلیات و مفاهیمی از قبیل تعریف محبت و اقسام و درجات آن, تعریف خانواده, تعریف روابط و تعریف راهکار پرداخته ایم. در فصل دوم به آثار محبت در روابط خانواده همچون آرامش, عزت نفس,احساس امنیت عاطفی و .... اشاره کرده ایم که اهمیت و ضرورت محبت در زندگی بشر را می رساند. در فصل سوم به راهکارهای اثربخشی محبت در خانواده پرداخته ایم, که راهکارها به دو بخش عام و خاص تقسیم می گردد. راهکارهای عام برای همه افراد خانواده است و راهکارهای خاص مختص به عضوی از اعضای خانواده با توجه به روحیات و خصوصیات آن عضو می باشد, راهکارهای خاص به پنج قسم, تقسیم می شود از قبیل محبت به زن, محبت به مرد, محبت به فرزند, محبت به والدین, محبت به برادر و خواهر.


[ بازدید : 89 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 26 تير 1398 ] [ 15:17 ] [ بک لینک 09125879258 ]

شناسایی و رتبه بندی موانع عملکرد اثر بخش مراکز آموزشی فنی حرفه ای استان یزد در برآورده کردن نیاز با



شناسایی و رتبه بندی موانع عملکرد اثر بخش مراکز آموزشی فنی حرفه ای استان یزد در برآورده کردن نیاز بازار کار
پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1396
پدیدآور: اصغر متولی پور استاد راهنما: آفرین اخوان استاد مشاور: مهدی نخعی‌نژاد
دانشگاه علم و هنر یزد, دانشکده علوم مهندسی
چکیده




سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که یکی از مهمترین متولیان آموزش های فنی و حرفه ای می باشد می تواند در زمینه کاربردی کردن آموزش ها به کارجویان و ارائه فنون و مهارتهای مورد نیاز, باعث توسعه اشتغال و بهبود بازار کار شود. از این رو عدم جذب فراگیران در بازار کار باعث گردیده تا این سازمان به دنبال شناسایی و رفع موانع اثر بخشی آموزش های فنی و حرفه ای باشد و از این طریق بتواند آموزش های مورد نیاز بازار کار را به طور اثر بخش ارائه نماید. هدف این پژوهش شناسایی و رتبه بندی مسائل و مشکلاتی است که به عنوان مانعی در مقابل اثر بخشی آموزش های فنی و حرفه ای قرار گرفته است. در این راستا مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای استان یزد مورد مطالعه قرار گرفت. جمع آوری داده های تحقیق از طریق مصاحبه با خبرگان و کارشناسان فنی و حرفه ای و توزیع پرسشنامه محقق ساخته در بین کار آموزان مرد آموزش دیده در یک دوره انجام شد. بر اساس نتایج بدست امده از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها با تکنیک تصمیم گیری چند معیاره (AHP) و ازمون فرید من با استفاده از نرم افزار آماری (SPSS) موانع داخلی (مانند آموزش های اجباری, مشکلات آموزشی) و سپس موانع خارجی (مانند عوامل محیطی, عوامل زیر بنایی, توان مالی, مسائل عمومی و مسائل روحی روانی) به ترتیب از جمله مهمترین موانع در پاسخ به نیاز بازار کار شناسایی گردید. در انتها پیشنهاداتی جهت رفع موانع ارائه شد. تاکنون پژوهشی در خصوص شناسایی و اولویت بندی موانع اثر بخش آموزش های فنی و حرفه ای در استان یزد به صورت جامع و جزئی نشده است. از این رو نتایج این تحقیق می تواند هم برای سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان یزد موثر واقع شود و هم به عنوان الگویی برای سایر استان ها قابل پیشنهاد باشد


[ بازدید : 75 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 26 تير 1398 ] [ 15:16 ] [ بک لینک 09125879258 ]

استخراج , بروزرسانی و آنالیز تحقیقات مبتنی بر شواهدبر گیاهان دارویی موثر در بیخوابی و تهیه فرمولاسی



استخراج , بروزرسانی و آنالیز تحقیقات مبتنی بر شواهدبر گیاهان دارویی موثر در بیخوابی و تهیه فرمولاسیونیاز گیاهان دارویی منتخب از نتایج پایان نامه
پارسای داخل کشور دکتری حرفه‌ای (عمومی) 1395
پدیدآور: فائزه فیضی استاد راهنما: محمدحسین آیتی استاد مشاور: روجا رحیمی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی, دانشکده داروسازی
چکیده




خواب تقریبا 1:3 حیات انسان را در بر میگیرد و وجود آن برای بقا ضروری است. بی خوابی از شایعترین اختلالات خواب است و در کل 30 % افراد جامعه بی خوابی را در مقطعی از زندگی خود گزارشمی کنند درحالیکه 10 % افراد بصورت مزمن از بی خوابی رنج می برند. باتوجه به استقبال روز افزون بهاستفاده از درمان های گیاهی و با توجه به عوارض جانبی بسیار داروهای شیمیایی خواب آور نظیر:خواب آلودگی و خستگی در طی روز,کاهش حافظه و تمرکز, توهم و... مجموعه ای غنی از گیاهاندارویی مورد مصرف در بی خوابی موجود است که در مورد بسیاری از آنها آزمایشات بالینی هم انجامشده است, مطالعه حاضر با هدف جمع آوری گیاهان دارویی موثر بر بی خوابی و یافتن شواهد مبتنیبر اثربخشی آنها و مکانیسم های احتمالی در طب جدید و گرداوری مطالعات بالینیِ انجام شده و درنهایت ارایه فرمولاسیونی از گیاهان دارویی منتخب از نتایج پایان نامه انجام خواهد شد .برای این منظور منابع و متون گیاهان دارویی را جستجو کرده و گیاهان موثر بر بی خوابی بدست آمدهدر پایگاههای جستجوگر جدید نظیر پاپ-مد, اسکوپوس, گوگل اسکولار و ... جستجو می گردند تاشواهد مبتنی بر اثربخشی آنها و مکانیسم های احتمالی جمع آوری گردد و سپس به بروزرسانی اطلاعاتپرداخته خواهد شد. نتایج حاصل از این مطالعات, حاصل تحقیقات Invivo یا Invitro یا مشاهداتکلینیکال می باشد که پس از مقایسه شواهد به دست آمده از کارایی و عملکرد گیاهان دارویی در طبجدید و مکانیسم های احتمالی آنها, نتایج به دست آمده گزارش داده خواهد شد کلمات کلیدی: خواب, بیخوابی, عصاره, گیاهان دارویی


[ بازدید : 89 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 26 تير 1398 ] [ 15:16 ] [ بک لینک 09125879258 ]

بررسی تطبیقی گرایش‌های موضوعی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دوره تحصیلات تکمیلی رشته مطالعات برنامه درس



بررسی تطبیقی گرایش‌های موضوعی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دوره تحصیلات تکمیلی رشته مطالعات برنامه درسی در جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا

پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1396

پدیدآور: سولماز خسروی استاد راهنما: مقصود امین خندقی استاد مشاور: بهروز مهرام

دانشگاه فردوسی مشهد, دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

چکیده





پژوهش حاضر با هدف بررسی موضوعی پایان نامه‌های دوره تحصیلات تکمیلی رشته مطالعات برنامه درسی در دانشگاه‌های آمریکا و ایران به منظور شناسایی وجوه مغفول مطالعات این رشته می‌باشد. روش مورد استفاده تحلیل محتوا بود. کلیه پایان‌نامه‌های رشته مطالعات برنامه‌درسی در دانشگاه‌های کشور آمریکا و ایران در مقطع تحصیلات تکمیلی طی ده سال گذشته قلمرو مورد بررسی در این پژوهش بود. به دلیل گستردگی قلمرو پژوهش و با تحدید در قلمرو منابع و قلمرو زمانی مورد نظر, 1041 مورد از پایان‌نامه و رساله‌های کشور آمریکا و 778 مورد از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های کشور ایران و در مجموع 1819 پایان‌نامه و رساله در مقطع تحصیلات تکمیلی مورد بررسی قرار گرفت. داده‌های پژوهش از طریق کاربرگ کدگذاری که شامل ابعاد معرفتی و زمینه‌ای حوزه برنامه‌درسی و مقوله‌های آن بود و با استفاده از شاخص‌های آمار توصیفی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بدست‌آمده در دو کشور ایران و امریکا تقریبا مشابه بود ولی در موارد کمی اختلافاتی وجود داشت. نتایج پژوهش حاضر نشان می‌دهد که از حیث توجه به ابعاد معرفتی در مقطع دکتری رشته برنامه‌درسی ابعاد معرفتی همچون ارزشیابی برنامه‌درسی و اجرای برنامه‌درسی در دانشگاه‌های آمریکا و ابعاد معرفتی طراحی برنامه‌درسی, ارزشیابی برنامه‌درسی و تدوین برنامه‌درسی در دانشگاه‌های ایران مورد توجه بودند ولی سایر ابعاد معرفتی از حیث توجه مورد غفلت واقع شده بودند. از طرفی در مقطع کارشناسی ارشد رشته برنامه‌درسی ابعاد معرفتی همچون ارزشیابی برنامه‌درسی و تدوین برنامه درسی در دانشگاه‌های آمریکا و ابعاد معرفتی ارزشیابی برنامه‌درسی و اجرای برنامه‌درسی در دانشگاه‌های ایران مورد توجه بودند ولی سایر حوزه‌ها مورد غفلت واقع شده بودند. از حیث توجه به ابعاد زمینه‌ای در مقطع دکتری و هم در مقطع کارشناسی ارشد رشته برنامه‌درسی, ابعاد زمینه‌ای همچون برنامه‌درسی سطوح تحصیلی, سازمانی و ضمن خدمت و برنامه‌درسی گروه‌های خاص در دانشگاه‌های آمریکا و بعد زمینه‌ای سطوح تحصیلی, سازمانی و ضمن خدمت در دانشگا‌ه‌های ایران مورد توجه بودند ولی سایر حوزه ها مورد غفلت واقع شده بودند. با توجه به مشخص شدن اولویت‌های پژوهشی و آشنایی محققین با موضوعات مغفول و استفاده از نتایج چنین پژوهش‌هایی می‌توان گامی در جهت تحول و نوسازی نظام تعلیم و تربیت اعم از آموزش و پرورش و آموزش عالی و همچنین توسعه‌ای همه جانبه و پایدار برای کشور فراهم شود.



[ بازدید : 60 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 26 تير 1398 ] [ 15:16 ] [ بک لینک 09125879258 ]
ساخت وبلاگ تالار ایجاد وبلاگ عکس عاشقانه فال حافظ فال حافظ خرید بک لینک دانلود تک آهنگ خرید ملک در ترکیه خرید آنتی ویروس ثبت شرکت ثبت برند و لوگو اخذ کد اقتصادی ثبت تغییرات شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت مسئولیت محدود نرم افزار حسابداری سوالات استخدامی اموزش و پرورش گیفت کارت اپل خرید آنتی ویروس آپلود عکس لوح تقدیر خودکار تبلیغاتی لوازم یدکی خودرو متخصص پوست شیراز
بستن تبلیغات [X]